Wydział Mechaniczno – Technologiczny Politechniki Rzeszowskiej w Stalowej Woli wraz z Powiatem Stalowowolskim oraz Agencją Rozwoju Regionalnego S. A., O/Tarnobrzeg (TSSE Euro-Park Wisłosan) zorganizowali II Konferencję dla Dyrektorów Szkół Ponadpodstawowych pt. „Sztuczna inteligencja w edukacji – skuteczne narzędzia w pracy nauczyciela”. Konferencja odbyła się w dniu 5 marca 2024 r., w auli Wydziału Mechaniczno – Technologicznego Politechniki Rzeszowskiej w Stalowej Woli. Patronatem honorowym konferencję objął JM Rektor prof. dr hab. inż. Piotr Koszelnik. Rektora na konferencji reprezentował prof. dr hab. Grzegorz Ostasz Prorektor ds. studenckich. Stronę organizatorów reprezentowali Starosta Stalowowolski Janusz Zarzeczny oraz Dyrektor Tarnobrzeskiej SSE Euro-Park Wisłosan Tomasz Miśko. Wydział Mechaniczno-Technologiczny reprezentował Dziekan dr hab. inż. Andrzej Trytek, prof. PRz.
Uczestnicy konferencji wysłuchali czterech tematycznych referatów wprowadzających, a następnie przeprowadzono panel dyskusyjny. Gośćmi panelu byli: Henryk Skrzeszewski Wiceprezes Zarządu I-BS.pl, Krzysztof Haliniak pracownik Urzędu Gminy i Miasta Nisko, Mariusz Potasz dyrektor I LO im. KEN w Stalowej Woli oraz dr Leszek Klich z WMT w Stalowej Woli. Paneliści podzielili się doświadczeniem praktycznym w pracy ze sztuczną inteligencją w kontekście zaawansowanego programowania oraz dobrymi praktykami szkół dotyczącymi możliwości wykorzystywania Al w edukacji i kształceniu inżynierów. Panel cieszył się dużym zainteresowaniem i aktywnym udziałem słuchaczy, którzy dzielili się swoimi doświadczeniami i uwagami.
Tematami, które zostały poruszone podczas spotkania, były również istotne zagadnienia związane z możliwościami dostępnych innowacyjnych technologii do podnoszenia kwalifikacji nauczycieli w obszarze technologii informatycznych i sztucznej inteligencji, z zagrożeniami wynikającymi z wykorzystania zaawansowanych metod AI (fałszywe treści, zagrożenie dezinformacją, inteligentne boty w sieciach społecznościowych, wyłudzenia, oszustwa), zastosowaniem sztucznej inteligencji w pracy z uczniami, podnoszeniem atrakcyjności lekcji, formułowaniem problemów, aby narzędzia sztucznej inteligencji nie mogły w 100% wyręczyć ucznia, a stanowiły jedynie pomoc, oczekiwaniami branży przemysłowej i wykorzystania Al w przemyśle.