TERMIN SKŁADANIA WNIOSKÓW O PRZYZNANIE
stypendium socjalnego, stypendium socjalnego w zwiększonej wysokości, stypendium dla osób niepełnosprawnych DLA STUDENTÓW i DOKTORANTÓW POLITECHNIKI RZESZOWSKIEJ na semestr letni w roku akademickim 2020/2021
UWAGA!
Studenci Wydziału Mechaniczno-Technogicznego niezmiennie składają wniosku o stypendium w siedzibie Wydziału WMT w Stalowej Woli. Wnioski można również przesłać pocztą w terminie podanym w ogłoszeniu poniżej na adres:
Wydział Mechaniczno-Technologiczny
ul. Kwiatkowskiego 4
37-450 Stalowa Wola
z dopiskiem "Wniosek o stypendium"
Uwaga! - przed wypełnieniem wniosku należy zapoznać się z Regulaminem przyznawania świadczeń dla studentów Politechniki Rzeszowskiej z dnia 19 lipca 2019 r. z późn. zm. i Procedurami dotyczącymi odpowiednio ubiegania się
o stypendium socjalne lub stypendium socjalne w zwiększonej wysokości oraz o stypendium dla osób niepełnosprawnych, obowiązującymi w roku akademickim 2020/2021.
TERMINY:
1. Studenci studiów stacjonarnych i niestacjonarnych, którzy w semestrze letnim będą realizować:
- studia pierwszego stopnia (I rok semestr 2, II rok semestr 4, III rok semestr 6, IV rok semestr 8);
- studia drugiego stopnia (I rok semestr 2, II rok semestr 3, II rok semestr 4)
w terminie od 01.02.2021 r. do 16.02.2021 r. wypełniają wnioski w systemie USOSweb i przesyłają za pośrednictwem poczty/kuriera wraz z wymaganymi dokumentami do Biura Pomocy Materialnej dla Studentów (ul. Podkarpacka 1a, 35-082 Rzeszów, budynek J, pokój 101).
2. Studenci studiów stacjonarnych i niestacjonarnych rozpoczynający studia drugiego stopnia od semestru letniego w roku akademickim 2020/2021
(I rok – semestr 1).
w terminie od 01.03.2021 r. do 10.03.2021 r. wypełniają wnioski w systemie USOSweb i przesyłają za pośrednictwem poczty/kuriera wraz z wymaganymi dokumentami do Biura Pomocy Materialnej dla Studentów (ul. Podkarpacka 1a, 35-082 Rzeszów, budynek J, pokój 101).
3. Doktoranci, którzy kontynuują studia doktoranckie
w terminie od 01.02.2021 r. do 16.02.2021 r. wypełniają wnioski w systemie USOSweb i przesyłają za pośrednictwem poczty/kuriera wraz z wymaganymi dokumentami do Biura Pomocy Materialnej dla Studentów (ul. Podkarpacka 1a, 35-082 Rzeszów, budynek J, pokój 101).
KONSULTACJA-WERYFIKACJA WNIOSKU I DOKUMENTÓW PRZEZ PRACOWNIKA PRZ
W celu prawidłowego wypełnienia wniosku i skompletowania dokumentów potwierdzających sytuację materialną i rodzinną studenta/doktoranta, przed wysłaniem wniosku do Biura Pomocy Materialnej dla Studentów istnieje możliwość konsultacji telefonicznych oraz za pośrednictwem poczty elektronicznej, poprzez przesłanie skanów oświadczenia o dochodach i dokumentów potwierdzających sytuację materialną i rodzinną studenta/doktoranta na adres email: stypendia@prz.edu.pl.
Konsultacje telefoniczne będą możliwe w dniach poniedziałek-piątek w godzinach 8:00 – 14:00 pod numerami telefonów: 178651482, 177432514, 177432513, 177432516, 178651285, 177432515
DOKUMENTY:
STYPENDIUM SOCJALNE oraz STYPENDIUM SOCJALNE W ZWIĘKSZONEJ WYSOKOŚCI
1. Student/doktorant, który otrzymywał w semestrze zimowym w roku akademickim 2020/2021 stypendium socjalne lub stypendium socjalne w zwiększonej wysokości, u którego nie wystąpiły zmiany mające wpływ na prawo do stypendium (sytuacja dochodowa/rodzinna nie uległa zmianie), wypełnia w systemie USOSweb Oświadczenie o dochodach oraz Wniosek o stypendium socjalne - semestr letni 2020/2021 →WNIOSEK KONTYNUACJA i przesyła za pośrednictwem poczty/kuriera do Biura Pomocy Materialnej dla Studentów (ul. Podkarpacka 1a, 35-082 Rzeszów, budynek J, pokój 101). Nie jest wymagane ponowne składanie dokumentów dotyczących sytuacji dochodowej i rodzinnej, na podstawie których zostało przyznane stypendium w semestrze zimowym w roku akademickim 2020/2021.
2. Student/doktorant, który:
- otrzymywał (ubiegał się) w semestrze zimowym w roku akademickim 2020/2021 stypendium socjalne lub stypendium socjalne w zwiększonej wysokości, u którego wystąpiły zmiany mające wpływ na prawo do stypendium (sytuacja dochodowa/rodzinna uległa zmianie);
- nie ubiegał się w semestrze zimowym w roku akademickim 2020/2021 o stypendium socjalne lub stypendium socjalne w zwiększonej wysokości;
wypełnia w systemie USOSweb i przesyła za pośrednictwem poczty/kuriera wraz z wymaganymi dokumentami do Biura Pomocy Materialnej dla Studentów (ul. Podkarpacka 1a, 35-082 Rzeszów, budynek J, pokój 101):
- oświadczenie o dochodach (dochód studenta i/lub rodziny studenta uzyskany za 2019 r.);
- Wniosek o stypendium socjalne - semestr letni 2020/2021, wybierając w USOSweb → NOWY WNIOSEK
o przyznanie stypendium socjalnego/stypendium socjalnego w zwiększonej wysokości.
Uwaga: Student/ doktorant, którego miesięczny dochód na osobę w rodzinie jest równy lub mniejszy niż 528 zł powinien dostarczyć zaświadczenie z MOPS/ GOPS o sytuacji dochodowej i majątkowej swojej rodziny.
Wszystkie dokumenty należy przesłać w oryginałach lub kopiach potwierdzonych za zgodność z oryginałem.
Przez kopię potwierdzoną za zgodność z oryginałem, należy rozumieć: kopię dokumentu zawierającą klauzulę „zgodne z oryginałem” lub „ stwierdzam zgodność kserokopii z oryginałem” lub „za zgodność z oryginałem” umieszczoną na każdej stronie dokumentu wraz z pieczątką, datą i czytelnym podpisem (lub podpisem nieczytelnym wraz z imienną pieczęcią) osoby (wraz ze wskazaniem pełnionej funkcji) uprawnionej do potwierdzania dokumentów za zgodność z oryginałem. W przypadku dokumentów wielostronicowych dopuszcza się możliwość potwierdzania za zgodność z oryginałem na pierwszej stronie dokumentu zamieszczając klauzulę np. „za zgodność z oryginałem od strony …. do strony ……”.
W przypadku ubiegania się o przyznanie stypendium socjalnego lub socjalnego w zwiększonej, wniosek należy złożyć w ww. terminie, zaś zaświadczenie potwierdzające zamieszkanie studenta w domu studenckim innej uczelni lub oświadczenie o miejscu zamieszkania (w przypadku najmu mieszkania) należy dostarczyć najpóźniej po rozpoczęciu roku akademickiego. Fakt zamieszkania studenta w domu studenckim PRz jest weryfikowany na podstawie wykazu studentów zamieszkałych w danym domu studenckim. Wykaz sporządza administrator właściwego domu studenckiego na początku każdego semestru i przekazuje do Biura Pomocy Materialnej dla Studentów.
STYPENDIUM DLA OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH
1. Student, który:
- otrzymywał stypendium dla osób niepełnosprawnych w semestrze zimowym w roku akademickim 2020/2021;
- nie ubiegał się w semestrze zimowym w roku akademickim 2020/2021 o przyznanie stypendium dla osób niepełnosprawnych;
- rozpoczął studia drugiego stopnia, od semestru letniego w roku akademickim 2020/2021 i ubiega się o stypendium dla osób niepełnosprawnych
wypełnia w systemie USOSweb i przesyła za pośrednictwem poczty/kuriera do Biura Pomocy Materialnej dla Studentów (ul. Podkarpacka 1a, 35-082 Rzeszów, budynek J, pokój 101) NOWY WNIOSEK o przyznanie stypendium dla osób niepełnosprawnych.
Student, który w semestrze zimowym w roku akademickim 2020/2021 składał wniosek o przyznanie stypendium dla osób niepełnosprawnych nie ma obowiązku dołączania orzeczenia, chyba że orzeczenie zostało wydane na czas określony i utraciło ważność.
Student, który w semestrze zimowym w roku akademickim 2020/2021 nie ubiegał się o przyznanie stypendium dla osób niepełnosprawnych jest zobowiązany dołączyć do wniosku oryginał orzeczenia lub potwierdzoną notarialnie kopię orzeczenia lub innego dokumentu potwierdzającego stopień niepełnosprawności.
Przed wypełnieniem wniosku o przyznanie stypendium dla osób niepełnosprawnych, należy zarejestrować orzeczenie. W celu rejestracji orzeczenia, należy przesłać skan dokumentu na adres email: stypendia@prz.edu.pl
Wnioski o przyznanie wyżej wymienionych świadczeń na semestr letni w roku akademickim 2020/2021 będą dostępne po zalogowaniu do systemu USOSweb. Wnioski należy wypełniać i składać w wyżej określonym terminie.
NIEPRZESŁANIE WNIOSKU do Biura Pomocy Materialnej dla Studentów W WYŻEJ OKREŚLONYM TERMINIE SPOWODUJE ODRZUCENIE WNIOSKU W SYSTEMIE USOSweb I POZOSTAWIENIE WNIOSKU BEZ ROZPATRZENIA.
Informujemy, że w semestrze letnim 2020/21 dziekanat będzie otwarty dla studentów studiów niestacjonarnych w każdy wtorek w godzinach 16:00-18:00 oraz w pierwszą i trzecią sobotę miesiąca w godzinach 8:00-10:00 (tylko podczas zjazdów).