Strona: dr Maryna Bulakh / Wydział Mechaniczno-Technologiczny Politechniki Rzeszowskiej w Stalowej Woli

Nasi Partnerzy

dr Maryna Bulakh

marynabu.jpeg

ORCID iD icon https://orcid.org/0000-0003-4264-2303

Kontakt:
e-mail: m.bulakh@prz.edu.pl

pok. 124

Konsultacje

Środa 12:00 - 14:00 (WMT Stalowa Wola, pok. 124)
10:00 - 12:00 (WMT Stalowa Wola, pok. 124)

Zainteresowania naukowe obejmują badania nad bezpieczeństwem, niezawodnością i efektywnością transportu kolejowego oraz lotniczego. Obejmują m.in. projektowanie i optymalizację konstrukcji wagonów towarowych w celu zwiększenia ładowności i redukcji zużycia energii, poprawę trwałości i odporności korozyjnej elementów, a także rozwój metod oceny ryzyka i optymalizacji obsługi technicznej. Ważnym obszarem jest również inżynieria materiałowa, w tym badania nad kompozytami, drukiem 3D oraz nowoczesnymi technologiami obróbki. W lotnictwie koncentrują się na diagnostyce, monitorowaniu i sterowaniu silnikami turbośmigłowymi, wykorzystując sztuczną inteligencję, sieci neuronowe i systemy adaptacyjne do modelowania parametrów oraz optymalizacji procesów eksploatacyjnych.

Dydaktyka:

  • Prowadzi zajęcia z przedmiotów: mikroekonomia, makroekonomia, procesy produkcyjne, logistyka w przedsiębiorstwie, projektowanie i wdrażanie standaryzowanych systemów zarządzania, systemy zarządzania bezpieczeństwem

Publikacje:

    • Baranovskyi D., Muradian , Bulakh M. The method of assessing traffic safety in railway transport. IOP Conference Series: Earth and Environmental Science 2021. 666(4). 042075. https://doi:10.1088/1755-1315/666/4/042075.
    • Bulakh M., Okorokov A., Baranovskyi D. Risk System and Railway Safety. IOP Conference Series: Earth and Environmental Science 666(4). 042074. https://doi:10.1088/1755-1315/666/4/042074.
    • Baranovskyi D., Bulakh M., Myamlin S., Kebal I. New design of the hatch cover to increase the carrying capacity of the gondola car. Advances in Science and Technology Research 16. https://doi.org/10.12913/22998624/156205.
    • Baranovskyi D., Myamlin S., Bulakh M., Podosonov D., Muradian L. Determination of the Filler Concentration of the Composite Tape.  Applied Sciences 12. 11044. https://doi.org/10.3390/app122111044.
    • Baranovskyi D., Bulakh M., Michajłyszyn A., Myamlin S., Muradian L. Determination of the Risk of Failures of Locomotive Diesel Engines in Maintenance. Energies 16. 4995. https://doi.org/10.3390/en16134995.
    • Bulakh M., Klich L., Baranovska O., Baida A., Myamlin S. Reducing Traction Energy Consumption with a Decrease in the Weight of an All-Metal Gondola Car. Energies 16. 6733. https://doi.org/10.3390/en16186733.
    • Vladov S., Bulakh M., Vysotska V., Yakovliev R. Onboard Neuro-Fuzzy Adaptive Helicopter Turboshaft Engine Automatic Control System. Energies 17(16). 4195. https://doi.org/10.3390/en17164195.
    • Vladov S., Yakovliev R., Bulakh M., Vysotska V. Neural Network Approximation of Helicopter Turboshaft Engine Parameters for Improved Efficiency. Energies 17(9). 2233. https://doi.org/10.3390/en17092233.
    • Bulakh M. Application of Cold Plasma to Reduce the Roughness of the Working Surface of a Railway Car Center Plate. Materials 17. 5437. https://doi.org/10.3390/ma17225437.
    • Vladov S., Bulakh M., Baranovskyi D., Kisiliuk E., Vysotska V., Romanov M., Czyżewski J. Application of the Integral Energy Criterion and Neural Network Model for Helicopter Turboshaft Engines’ Vibration Characteristics Analysis. Energies 17(22). 5776. https://doi.org/10.3390/en17225776.
    • Vladov S., Bulakh M., Czyżewski J., Lytvynov O., Vysotska V., Vasylenko V. Method for Helicopter Turboshaft Engines Controlling Energy Characteristics Through Regulating Free Turbine Rotor Speed and Fuel Consumption Based on Neural Networks. Energies 17(22). 5755. https://doi.org/10.3390/en17225755.
    • Vladov S., Bulakh M., Baranovskyi D., Sokurenko V., Muzychuk O., Vysotska V. Helicopter turboshaft engines combustion chamber monitoring neural network method. Measurement 242(E). 116267. https://doi.org/10.1016/j.measurement.2024.116267.
    • Bulakh M. Estimate and Extend the Time between Overhauls for the Railcar Body. Eksploatacja i Niezawodnosc – Maintenance and Reliability 27(2). http://doi.org/10.17531/ein/195021.
    • Baranovskyi D., Vladov S., Bulakh M., Vysotska V., Vasylenko V., Czyżewski J. Method of Helicopter Turboshaft Engines’ Protection During Surge in Starting Mode. Energies 18(1). 168. https://doi.org/10.3390/en18010168.
    • Bulakh M. Improving the technical and operational characteristics of the railway carriage. Scientific Reports 15. 509. https://doi.org/10.1038/s41598-024-84332-0.
    • Bulakh M. Evaluation and Reduction of Energy Consumption of Railway Train Movement on a Straight Track Section with Reduced Freight Wagon Mass. Energies 18(2). 280. https://doi.org/10.3390/en18020280.
    • Bulakh M. Freight wagon body design with increased load capacity. Scientific Reports 15. 13189. https://doi.org/10.1038/s41598-025-97152-7.
    • Baranovskyi D., Wysmulski P., Rozylo P., Debski H., Bulakh M., Kopyść M., Myamlin S. Investigation of Buckling and Failure in Thin-Walled Columns Fabricated from PLA and PETG Using FDM 3D Printing. Materials 18(14). 3346. https://doi.org/10.3390/ma18143346.
    • Bulakh M., Bieniaś J., Ostapiuk M., Molchanov D., Lunys O., Muradian L. Increasing the corrosion resistance of the center plate unit in railway freight car. Advances in Science and Technology Research Journal. 2025. 19(11).

Nasze serwisy używają informacji zapisanych w plikach cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie plików cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki, które możesz zmienić w dowolnej chwili. Więcej informacji odnośnie plików cookies.