Samochody dostawcze VW wykazują się ciekawą konstrukcją, występują zarówno z nadwoziem zamkniętym, jak również w wersjach skrzyniowych, w licznych wariantach wielkości nadwozi. Układ napędowy może być usytuowany poprzecznie lub wzdłużnie, napęd może być przekazywany na oś przednią, tylną lub obie osie naraz. Wytwarzane są liczne wersje specjalistyczne. Wszystko to powoduje, że produkcja tych samochodów jest procesem złożonym, wymagającym odpowiedniej organizacji i segregacji półfabrykatów na linii produkcyjnej.
Studenci mieli okazję przyjrzeć się kolejnym etapom wytwarzania tych pojazdów, od etapu zgrzewania nadwozi z dostarczanych do zakładu blach tłoczonych, poprzez ich zabezpieczenie antykorozyjne, malowanie, kompletowanie układów napędowych, zawieszenia i hamulców, instalacji elektrycznych, szyb i wyposażenia zgodnie z życzeniem klienta. Bardzo rozbudowana jest kontrola jakości na każdym etapie produkcji. Daje to unikalną szansę zobaczenia na żywo pracy dużego nowoczesnego zakładu, gdzie poziom automatyzacji i robotyzacji produkcji jest bardzo zawansowany, a skomplikowane czynności wykonywane jeszcze niedawno przez człowieka, zostały w całości zastąpione pracą automatów i robotów. Inteligentne systemy to podstawowy element procesu produkcji. Ciekawostką jest osobny fragment linii produkcyjnej, przeznaczony do montażu modeli z napędem elektrycznym, również obecnych w ofercie. Możliwe było również obejrzenie prototypów, dopiero wdrażanych do produkcji seryjnej.
Wizyta studyjna była uzupełnieniem wiedzy dla kierunków studiów realizowanych na Wydziale Mechaniczno – Technologicznym Politechniki Rzeszowskiej w Stalowej Woli.