Dnia 17.02.2022 r. w murach Wydziału gościliśmy przedszkolaki z Niepublicznego Przedszkola Baśniowy Świat w Stalowej Woli. Maluchy przywitał dr Andrzej Chmielowiec, Prodziekan ds. kształcenia.
Zajęcia zorganizowane zostały w pięciu blokach tematycznych:
1) Z chemią za pan brat – dr Agnieszka Kramek, mgr inż. Justyna Gumieniak
Podczas zajęć dzieci samodzielnie wykonywały żelki malinowe, następnie asystenci pomagali przy kolorowych cylindrach zmieniających barwy pod wpływem dodanych odczynników, karmieniu chemicznego potwora styropianowymi przysmakami, aktywowaniu magicznej kuli, która zmieniała kolor, dodawaniu odwagi chemicznemu kameleonowi, który nawet kilka razy zmienił barwę. Na zakończenie odbyła się degustacja lodowych chrupek kukurydzianych zmrożonych ciekłym azotem.
2) Bryłki bez kleju – dr Weronika Woś
Bryłki bez kleju mogą służyć jako materiały pomocnicze do nauki matematyki. Gotowy schemat, należało wyciąć, a następnie pozaginać wzdłuż zaznaczonych linii. Odpowiednie złożenie pozwoliło na uzyskanie gotowej bryły. Materiały zostały przygotowane przez prowadzącą zajęcia oraz studentów działających w Kole Naukowym Informatyki Przemysłowej (https://knip.prz.edu.pl/projekty/brylki-bez-kleju).
3) Square Wars – mgr inż. Sylwia Sikorska-Czupryna
Gra komputerowa, będąca również wynikiem pracy studentów działających w Kole Naukowym Informatyki Przemysłowej, to kolejna atrakcja w której dzieciaki mogły choć na chwilkę bezkarnie usiąść przed komputerem. (https://knip.prz.edu.pl/projekty/square-wars).
4) Roboty małe i duże – mgr inż. Andrzej Łączek
Dzieci przez zabawę mogły poznać zastosowania robota nie tylko w warunkach przemysłowych, ale również w życiu codziennym. W poznaniu tych zagadnień użyto robota firmy KUKA.
5) Nie ma to jak piaskownica
Zwykłą piaskownicę zamieniliśmy na taką, która wypełniona została piaskiem kinetycznym. Tutaj przedszkolaki mogły puścić wodze fantazji oraz pobudzić swoją kreatywność, budując różnego rodzaju budowle. W tym celu użyto foremek wykonanych w druku 3D.
Na zakończenie dzieci, za aktywny udział w zajęciach, otrzymały Dyplomy Małego Inżyniera.
Zajęcia budziły ogromny entuzjazm, dzieci wykazały się ogromnym zaangażowaniem. A to najważniejsze, bo cóż może być przyjemniejszego od widoku rozentuzjazmowanej gromady.