Na Wydziale Mechaniczno-Technologicznym Politechniki Rzeszowskiej w Stalowej Woli posiadamy nowoczesne laboratorium z przemysłowymi systemami wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości (VR i AR).
W powstałej pracowni został wdrożony nowatorski system do nauczania z wykorzystaniem m.in. okularów do wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości. Został on zaprojektowany tak, aby w pełni zaangażować studentów w kreatywne i ekscytujące nauczanie. Ilustrując złożone problemy naukowe w 3D, wykładowcy prowadzą zajęcia w nowoczesny sposób, co pomaga uczącym się osiągać szybciej lepsze wyniki. Dzięki rzeczywistości mieszanej możliwe staje się uproszczenie złożonych dyscyplin, takich jak mechanika, chemia molekularna, projektowanie inżynierskie i wielu innych, a także umożliwienie uczniom lepszego zrozumienia podstawowych pojęć, dzięki wizualizowaniu przestrzennemu.
Aplikacje rzeczywistości mieszanej pozwalają uczyć się, przez praktykę, z dowolnego miejsca na ziemi, dzięki możliwości korzystania z instrukcji holograficznych i dokonywania oceny przy użyciu holografii. Wielu użytkowników może widzieć i wchodzić ze sobą w interakcje w tym samym środowisku rzeczywistości mieszanej. Umożliwia to programistom tworzenie środowisk mix reality (MR) w czasie rzeczywistym dla wielu użytkowników jednocześnie, w tym wspólnych obszarów roboczych, spotkań, a nawet gier kooperacyjnych.
Rzeczywistość mieszana umożliwia studentom szybsze i efektywniejsze uczenie się, zapewniając im wiedzę, którą mogą od razu zastosować w praktyce. A każdy student, nawet ten mający trudności z nauką, może skorzystać z rzeczywistości mieszanej. Nauczyciele mogą tworzyć spersonalizowane programy edukacyjne dla tych, którzy najbardziej tego potrzebują.
Wizualizacje przestrzeni w trybie 6DoF, trójwymiarowe obiekty i złożone struktury na wyciągnięcie ręki, to wszystko przenosi edukację w zupełnie inny wymiar i wspiera nowe modele edukacji. Po raz kolejny granice edukacji zostają przesunięte, a ograniczenia w nauczaniu 2D pokonane."